bedrijfsfeest organiseren

Bedrijfsfeest organiseren: Goed voor je bedrijf!

Je zag allemaal vrolijke collega’s, Fred van de communicatie had genoeg gedronken en Lies van de administratie is niet van de dansvloer afgeweken… Het bedrijfsfeest is geslaagd zou je denken. Het is leuk dat iedereen het naar zijn of haar zin heeft en dat is zeker belangrijk, maar je kunt nog meer uit je bedrijfsfeest halen.

Tegenwoordig gaan jouw collega’s regelmatig naar een feestje, de kroeg of bezoeken ze een zomers festival. Met een standaard bedrijfsfeest organiseren kom je tegenwoordig niet meer weg. Mensen zijn op zoek naar beleving en willen een goed verhaal te vertellen hebben op een verjaardag of op het terras met vrienden. Nu bedoelen wij niet dat je het Ziggo Dome moet gaan afhuren en Beyoncé moet laten optreden, maar je kunt wel creatiever zijn met het organiseren van een bedrijfsfeest.

Durf te doen

Ga voor beleving. Een bedrijfsfeest organiseren met bitterballen, hoempapa muziek en een kennis van een collega die de plaatjes draait is wel geweest. Durf creatief te zijn en zorg dat al je collega’s verbaasd zijn en enthousiast kunnen nagenieten van het bedrijfsfeest. Aankleding, live cooking, entertainment…Kortom er moet iets te doen zijn op het bedrijfsfeest. Een kok die de lekkerste en nieuwste gerechten klaarmaakt voor de neus van je collega’s, de aankleding die instagram-proof is en een goede band die weet wat feesten is… Dat is wat een bedrijfsfeest nodig heeft.

Vooraf

Bouw de spanning op. Zorg ervoor dat je medewerkers al weken van te voren worden getriggerd met hints en een sneak peek over het bedrijfsfeest. Maak een video met het PR-team en trigger alle medewerkers om zich aan te melden voor het bedrijfsfeest. Geef de medewerkers keuzes wat hen wel en niet leuk lijkt. Zet een poll op en laat iedereen kiezen. Dit zorgt voor een positieve vibe onderling en het moedigt aan om zich te gaan verheugen op het bedrijfsfeest.

Tijdens

Je hebt tijdens het organiseren van het bedrijfsfeest aan alles gedacht en de jaarlijkse speech van de directeur daar kun je bijna niet omheen. Wanneer je een boodschap of een nieuwtje wilt delen met alle collega’s kun je dit ook op een andere manier doen. Je kunt van te voren al wat hints laten vallen op de werkvloer, zodat het nieuws op de avond zelf extra aandacht krijgt. Zie het niet als een hoogtepunt van de avond, maar meer als een leuke extra.

Zorg op de avond zelf dat er voor iedereen iets te doen is, voor jong en oud. Wees vernieuwend en zorg voor entertainment waar collega’s nog nooit van gehoord hebben. Het is leuk als je collega’s iets beleven waar ze nog jaren over na kunnen praten. Vaak zijn dit kleine dingen die het bedrijfsfeest extra speciaal maken. Goed en speciaal eten, entertainment voor ieder wat wils en aankleding waarbij je de locatie niet meer herkend. 

Achteraf

Aan het eind van het bedrijfsfeest wil je al je collega’s met een goed gevoel naar huis laten gaan. Zorg ervoor dat ze nog lang na kunnen genieten van een heerlijke avond, want dat zorgt weer voor positieve energie op de werkvloer. Geef je collega’s een geschenk mee waar ze echt iets aan hebben, of een leuke herinnering aan het fantastische bedrijfsfeest. Speel achteraf ook in op je collega’s door nog een leuke mail met foto’s of een aftermovie te sturen.

Kortom, wees vernieuwend, zorg voor interactie met je collega’s en ga voor beleving. Inspireer je collega’s, bedank ze voor hun inzet en laat zien waarom zij voor jouw bedrijf willen werken. Wij weten zeker dat dit goed is voor al jouw collega’s en dus ook voor je bedrijf. 

Durf jij het aan om een fantastisch bedrijfsfeest te organiseren? Maak met ons vrijblijvend een afspraak. Wij helpen jou graag om voor jouw collega’s een fantastisch en uniek bedrijfsfeest te organiseren. 

GRS Inkoop BV
pizza
catering trends